Cu bugete tot mai bine dramuite, este neaparat necesar ca atunci cand cautam o vacanta bine-meritata sa apelam la o agentie de turism in care putem avea incredere, care ofera servicii de consultanta turistica de cea mai buna calitate.
O agentie de turism trebuie sa fie mai mult decat un vanzator de turism. Este nevoie de personal calificat cu o atentie deosebita la detalii si cu un nivel de pregatire destul de ridicat pentru a putea tine clientii fericiti si a ii face sa revina. Agentii de turism trebuie sa fie alaturi de clientii lor inainte, in timpul si dupa vacanta acestora, dar mai ales atunci cand se intampla lucruri neprevazute. O agentie de turism ar trebui sa adauge valoare unei excursii sau vacante si sa inteleaga ca planificarea unui concediu nu se rezuma doar la destinatii ci mai mult la client.
Nu mai exista niciun dubiu ca turistii de astazi au mai multe optiuni ca niciodata, de la destinatii turistice, pachete turistice si game de pret ale acestora pana la metodele de rezervare si itinerariile alese. De aceea una dintre cele mai importante decizii pe care un turist trebuie sa o ia este alegerea agentului sau agentiei de turism.
Iata cateva motive pentru care alegerea agentiei de turism este importanta:
– apararea clientului: Daca in timpul vacantei apar probleme, agentia trebuie sa actioneze in numele clientului pentru a reusi sa restituie contravaloarea sau sa recompenseze intr-un fel clientul pagubit.
– indrumare turistica: Agentia de turism, spre deosebire de o pagina web sau de o brosura informativa, ar trebui sa stie si sa poata descifra pentru client imensitatea de informatii si coduri existente pentru tot felul de servicii turistice. Agentii turistici ar trebui sa fie pregatiti spre a putea oferi clientilor o oferta pe intelesul lor deoarece pentru asta sunt pregatiti si asta fac zi de zi.
– consiliere profesionista: Agentiile de turism ar trebui sa existe pentru a se asigura ca turistii se duc acolo unde doresc, in perioada pe care o doresc si toate acestea la cel mai mic pret posibil.
– timp: In loc sa stea sa verifice o lista nesfarsita de oferte pe net, care nu ii arata decat preturi si alte date minime, de ce sa nu se duca direct la sursa? O agentie de turism ar trebui sa aibe acces la toate informatiile necesare, lucru care poate aduce turistului o economie importanta de timp.
– informatie impartiala: Agentiile de turism lucreaza pentru turisti, acestia fiind clientii lor, nu pentru un furnizor de servicii turistice. Agentiile turistice ar trebui sa inteleaga ca un client fericit este un client care va mai apela si alta data la serviciile agentiei respective.
Fiecare agentie turistica este diferita si de aceea unele sunt mai potrivite pentru un anumit client decat altele. Iata cateva lucruri care trebuie luate in considerare cand alegeti o agentie de turism care sa va ajute sa va planificati sejurul:
profesionalismul : cauta printre agentiile membre IATA si ANAT. Aceste agentii trebuie sa indeplineasca anumite standarde pentru a deveni membre si de asemenea personalul lor beneficiaza de traninguri si sesiuni de pregatire in domeniul turismului. De asemenea aceste agentii colaboreaza intre ele si pot oferi o oarecare garantie a profesionalismului in domeniul turistic.
recomandari : intreaba prietenii, vecinii si rudele despre un agent de turism in care au incredere. Puteti incerca sa sunati mai multe agentii de turism pentru a afla care este cea mai potrivita pentru ceea ce aveti nevoie. Daca mergeti la sediul agentiei incercati sa luati in considerare orice aspect, de la felul in care arata birourile pana la disponibilitatea agentului de a asculta doleantele clientului si de a raspunde la intrebari. Cele mai bune agentii urmaresc sa stabileasca o relatie de lunga durata cu turistii lor, nu doar sa faca o singura vanzare.
intrebati de taxe: Agentiile serioase isi notifica clientii de orice taxe aditionale, bacsisuri legale, avansuri, taxe de aeroport etc.
verificati pregatirea agentilor: Exista agentii de turism cu personal pregatit in management, turism sau geografie. Alte agentii isi instruiesc angajatii la diverse cursuri sau le inlesnesc obtinerea anumitor certificari in turism.
intereseaza-te de trecutul agentiei: Incearca sa afli daca au existat plangeri ale clientilor in trecut vis-a vis de serviciile agentiei de turism. Cautati pe internet sau chiar la ANAT sau la OPC.
Tu ce experiente ai avut cu agentii de turism din Romania? Ai fost multumit de serviciile unei anumite agentii? Impartaseste din experienta ta cu ceilalti vizitatori!
Eu am avut o experienta neplacuta anul trecut cu o agentie (MGTA Travel). Am rezervat doua camere duble la un hotel de 5 stele in turcia la Ultra All Inclusiv in regim de Early Booking(cu plata integral in momentul rezervarii). Am platit in luna Martie iar excursia a fost in Septembrie. In luna august o prietena nu mai putea veni iar noi am anuntat agentia ca dorim sa ne modifice un nume pe voucher. Acestia ne-au informat ca operatiunea ne costa 10% din totalul rezervarii (aceasta inseamna 10% din 1.000 EUR – 500 EUR a fost camera – ceea ce pentru noi a fost un soc). Pana la urma nu intelegeam de ce se luau in calcul ambele camere. Schimbarea era doar la una din ele. Pentru ca totul parea suspect, am luat legatura cu hotelul si le-am explicat ca avem niste probleme cu agentia din Romania si i-am intrebat daca e vreo problema daca schimbam un nume. Asa cum ne asteptam, nu era nevoie de nici o taxa suplimentara. Norocul nostru ca am intrebat la hotel, pentru ca altfel plateam 100 EUR aiurea.
Salutare,
In perioada 12-19 iunie 2010, am fost in vacanta in Turcia, la Kusadasi, impreuna cu sotia si fiica. A fost vorba de un sejur All Inclusive cumparat prin agentia Ali Baba Tour. Totul a decurs foarte bine, vacanta in sine a fost o reusita totala si as recomanda oricui complexul hotelier unde am fost cazati – Ephesia Holiday Beach Club. Un singur lucru a facut exceptie si m-a dezamagit cumplit si a fost legat de o excursie optionala cumparata in Turcia de la agentia Suntimes Tour. Mai jos, va relatez in detaliu experienta:
Sejurul a fost cumparat din Romania, beneficiind de early booking, cu transport inclus cu avionul.La aeroport, in Turcia, am fost preluati de catre un reprezentant roman al firmei turcesti Suntimes Tour (care banuiesc are o intelegere cu fima romana Ali Baba Tour) si transportati pana la hotel. Pe drum, ne-au fost prezentate succint excursiile disponibile contra cost.La hotel am primit un plic cu lista excursiilor optionale. Am fost invitat la o intalnire, pt a doua zi, cu un reprezentant Suntimes pentru a plati eventualele excursii alese de noi. Intamplator, a venit aceeasi doamna Geta care ne-a condus si de la aeroport la hotel.Din lista excursiilor, am ales Adaland Seapark care era descrisa asa: “Ia parte la viata mamiferelor noastre marine, atinge-le si traieste aceasta experienta de neuitat pentru intreaga zi! Rasfata-te in acest pasaj tropical. Pranzul este inclus.”Pretul era 43 EURO de persoana, fiica mea, datorita varstei, avand gratuitate. Doamna Geta mi-a spus ca, platind intrarea la Seapark, avem posibilitatea de a intra si la Aquapark, o lata sectiune a Adaland, cu tobogane si alte distractii acvatice.Excursia am platit-o pe data de 13 iunie, urmand sa aibe loc pe 18 iunie.In dimineata zilei de 18 iunie, dupa o scurta intarziere, un autocar ne-a preluat de la hotel si ne-a dus la Adaland. Soferul ne-a transmis ca la ora 18 ne vom intalni pentru intoarcerea la hotel.Dupa ce am intrat la Seapark, am primit echipamente de snorkeling pentru 2 adulti si 1 copil. Ni s-a facut o scurta prezentare afland, cu acest prilej, ca inotatul cu delfinii nu este inclus in bilet, pretul fiind 80 EURO de persoana, indiferent de varsta. Astfel, posibilitatile de a petrece o zi intreaga, pe baza biletului, au fost limitate la:- snorkeling intr-un bazin cu cativa pestisori coloratidar cu stanci si corali artificiali.- hranirea la anumite ore a unor pisici de mare- privitul celor aprox. 6 acvarii de la intrare- privitul celor 2 pui de crocodil
Totodata, am aflat ca pranzul nu este inclus, fiindu-na sugerat sa il platim si apoi sa incercam sa ne recuperam banii de la agentia de turism.La fel, transferul la Aquapark ar fi costat 20 EUR de persoana.Am sunat la doamna care ne-a vandut excursia si am intrebat ce se intampla. Mi-a spus ca ii pare rau, ca a fost o incurcatura, ca anul trecut au fost alte conditii, ca e vina ei pt ca nu s-a interesat dar ca nu ne putem recupera banii platiti. I-am spus ca asa ceva nu este acceptabil si ca trebuie sa gaseasca o solutie. M-a rugat sa o las sa sune la agentie sa vada ce se poate face. Neprimind niciun raspuns, am sunat peste 30 de minute numai ca doamna Geta avea telefonul inchis. Era ora 12, deja vazusem tot ce era de vazut in parc si, pentru ca nu era osibil sa asteptam pana la 18, am decis sa ne intoarcem la hotel cu transportul in comun.Mai tarziu, pe la 13:30, am primit un SMS de la dna Geta in care ma anunta ca singurul lucru pe care l-a putut face este sa intram la Aquapark pt 10 EURO de persoana (in loc de 20).Facand un calcul, noi am platit catre Suntimes 86 EURO pentru transport si intrare la Seapark. Facand acelasi lucru dar pe cont propriu, ar fi costat exact 64 EURO (30 EURO intrarea la Seapark + 2 EURO biletul de microbuz).
Noi am cumparat de la agentia MGTA Travel un sejur de 7 nopti in Egipt pt. perioada 22.06-29.06.2010. Cind am ajuns in aeroport, am avut neplacuta surpriza ca reprezentantul firmei tour-operatoare sa ne spuna ca MGTA nu a virat banii si deci nu ne poate da biletele. Am platit noi direct catre tour-operator (firma Kartago) dupa care am putut pleca in concediu. La revenirea in tara am inceput sa umblam dupa cei de la MGTA dar nu am reusit sa-i contactam nici telefonic, nici la sediul social sau punctul de lucru. Am depus actele si la firma de asigurari cu care aveau contract si … speram sa ne recuperam banii. Am trimis sesizare la OPC si la Ministerul Turismului. Daca mai are cineva vesti…astept un mesaj la florinstoleriu@yahoo.com
Intr-adevar neplacuta situatia. Dar vinovatul principal este Ali Baba . Ei l-au ales colaborator pe Suntimes Tour . Asa ca dvs. trebuie sa va certati cu Ali Baba .